Besøg fra Danmark og tur til Monterey

Lørdag d. 31. marts sent aften hentede vi Christian og Anna inde i San Franciscos lufthavn. Det første besøg fra Danmark, som vi glædede os helt vildt til.

De tog mod Las Vegas mandag morgen, og kom tilbage hertil torsdag aften til midnat.

Fredag middag (d. 6.april) kørte vi mod Monterey, hvor vi havde bestilt overnatning på et hotel frem til søndag morgen.

Lørdag morgen kl. 7 skulle vi på whale-watch-trip i tre timer. Vi var heldig med vejret. Nogle dage forinden havde de lovet storm, men de slap vi heldigvis for. Dog var vi ikke i tvivl om, at vi befandt os på en båd – de gyngede pænt derude. Men Stillehavet er jo et voldsomt hav, så helt stille er det aldrig. Vi så desværre ingen hvaler på vores tur – det eneste vi så var søløver og en odder! Det var lidt ærgeligt, at vi ikke fik hvaler at se, men vi havde en rigtig god tur alligevel.

Da vi kom i havn igen kl. 10, tog vi direkte i Monterey Bay Aquarium. Det er et af verdens største aquariumer, og det største bassin derinde rummer 4 mio. liter saltvand. Der var alt lige fra smukke jelly-fisk, til hajer til pingviner og odder. Det var en rigtig flot og spændende oplevelse, som vi klart kan anbefale til andre.

Søndag formiddag kørte vi hjem mod San Francisco igen. Vi tog Highway 1 langs kysten. Igen var vi heldige med vejret – vi havde klart og flot vejr hele vejen.

I mandags var vi en tur inde i selve San Francisco. Vi viste Christian og Anna Fishermanns Warf med de berømte søløver og resten af dagen stod på en lang gåtur gennem byen.

Tirsdag aften var vi inde og se Baseball – Oakland mod Chicago. Det var en rigtig sjov oplevelse. Kampen varede ca. 3 timer, og det lykkedes os da at få nogenlunde styr på reglerne. Heldigvis nåede Oakland lige at vinde i sidste sekund, så vi fik oplevelsen af, hvordan amerikanerne forstår at juble over en sejer!

Der er lagt lidt billeder fra vores ture ind i Galleriet.