Tilbage i Californien for en uges tid

Lørdag den 3 marts fløj jeg afsted mod San Francisco hvor jeg skulle have møder i løbet at ugen på,vores hovedkontor. Det er altid dejligt at være tilbage på kontoret og se alle kollegerne. Denne gang var spændende da det var første gang jeg skulle have hele min S&P ledergruppe med. Vi havde en god uge og de var alle imponerede over hvor stor Simpson er.

Fredag den 7. fløj Anette fra Zürich direkte til SFO og jeg hentede hende i lufthavnen. Det var perfekt at vi kunne få arrangeret så vi kunne tage et par dages ferie i det skønne californiske forår. Jeg skulle arbejde de første 3 dage i sidste uge, men onsdag eftermiddag kørte vi mod Monterey. Vi havde frygtet trafikken men det viste sig ikke at være noget problem og vi var ved hotellet kl. 18.

Vi havde bestilt værelse med havudsigt på Monterey Plaza Hotel and Spa og sikke en udsigt helt ud til vandet.

Hotellet ligger helt ud til vandet på Cannery Row med stien langs vandet og downtown lige uden for døren. Eft check-in fik jeg overtale Anette til at vi skulle løbe en lille tur langs vandet og det blev til en fin tur i aftensolen.

Torsdag stod vi tidligt op og fik morgenmad på værelset inden vi kl. 8.30 skulle op til spa’en og have 90 minutters massage . Det havde jeg set frem til i noget tid, og vi følte os begge som nye mennesker efter en tur på briksen. Der er ikke noget som flyvning og møder som kan give stramme skuldre og ryg.

Efter et hurtigt bad kørte vi mod et af mine absolutte favorit steder Californien – Pebble Beach. Det er en fantastisk køre tur langs havet med masser af steder man kan stoppe, gå en tur på,stranden eller blot nye udsigten. For os er det selvfølgelig også spændende at se de mange golfbaner og drømme tilbage til de gange vi har spillet dem. Nedenfor er der nogle billeder fra Pebble.

Efter frokost på The Tab Room ved Pebble Beach Golfcourse kørte vi igennem Carmel og så ellers retur til Monterey.

Fredag checkede vi ud og kørte langs Highway 1 tilSan Francisco. Vi droppede vores bagage af ved hotellet og kørte til Avis for at aflevere bilen. Denne gang bor vi på et af hotellerne lige ved Market Street, så det er dejligt nemt at komme ud og shoppe lidt eller løbe en tur langs Bay’en.

Vi har ikke lavet det helt store i byen men nydt det gode vejr omkring 25 grader og et par gode middage. Især lørdag aften var helt fantastisk på Gerry Danko. Det er en af byens bedste restauranter og der er kun plads til omkring 60 mennesker, så man skal bestille bord i god tid. Vi har prøvet flere gange at få bord og denne gang lykkedes det endelig ved at ringe præcist 2 måneder før som de åbnede for reservation.

Her et billede fra Union Square i det gode vejr.