Vancouver, Canada

Nu er det vist ved at være tid til lidt opdatering. Tiden flyver afsted og nu er der efterhånden gået en måned siden vi var i Vancouver.

Jeg skulle have møde med vores canadiske controller i Mable Ridge som ligger lige uden for Vancouver, så vi planlagde at Anette skulle flyve derop, så vi kunne bruge weekenden i byen.

Den 19. oktober fløj jeg afsted om morgenen og kørte ud til Mable Ridge. Det ligger ca. 40 minutter fra centrum og lufthavene, så vi havde aftalt at jeg hentede Anette og så kunne vi aflevere bilen inde i byen.

Anette fløj fra San Francisco omkring kl. 18 så hun skulle lande ved 20 tiden i Vancouver. Der var imidlertid rigtig dårligt vejr i Vancouver, det øsede ned og der blæste ret kraftigt, så flyet blev et par timer forsinket. Det var lidt træls, især for Anette som var taget i lufthavenen med BART’en I god tid.

Men omkring kl. 23 landede hun endelig og vi kunne køre mod hotellet som vi havde reserveret inde i centrum. Vi havde købt en pakke rejse som inkluderede Anettes billet samt 2 nætter på hotellet for omkring 500 USD så det var billigt. Men generelt er det rigtig billigt at flyver herovre, men der er jo også mange flyselskaber. Vores tur var endda lidt dyrere end normalt, da vi skulle til Canada. Hotellet var ikke noget at prale af, tror de havde taget billederne på nettet for 20 år siden da de byggede hotellet, men hva det havde en god placering og værelset var ok.

Her sad vi så på hotellet fredag omkring midnat og kiggede med spænding på vejrudsigten for lørdag og søndag, og sikke en nedtur de lovede bare regn begge dage. Godt vi havde medbragt paraplyer.

Lørdag stod vi op med spænding og kiggede ud på regnen, men hvad nu var vi jo kommet herop, så vi skulle da ud at se noget. På den anden side var det jo også helt rart med ”lidt” regn, vi havde jo endnu ikke set regn i Californien siden begyndelsen af marts. Og da først vi kom ud var det ikke så galt, der var jævnligt ophold i regnen så vi nød skam dagen i byen.

Vancouver er en fantastisk by, utroligt flot og rigtig dejlig natur. Byen er omgivet af vand og hele vejen omkring byen kan man se bjerge. Vi kunne dog ikke rigtig se bjergene da der var overskyet, men ingen tvivl om vi skal herop igen engang til sommer. Vi brugte hele lørdagen på at gå byen tynd. Vi havde købt en guide bog, hvor de havde listet flere forskellige gåture, hvor man kom forbi de mange attraktioner.

Der var utroligt meget byggeri i byen, man kunne tydligt se at det var en by i vækst, og flere steder bar det præg af at de skulle være klar til Vinter OL som kommer i 2010.

Søndag var vi ikke så heldige med vejret, det regnede hele dagen og vi skulle først flyve hjem om aftenen, så noget skulle vi jo lave. Vi bestemte os for at gå en lang tur i Stanley park som ligger ud til vandet. Det er en rigtig stor park som ligger helt ud til vandet. Man kan gå på en sti rundt om parken, som er ca. 10km lang. Men nu var vi så uheldige at noget af stien var under reperation, så vi kom kun lidt under halvejs, så måtte vi vende om. Det var der ikke noget at gøre ved, så vi tog ind til centrum for at tage i et stort indkøbscenter som vi havde set om lørdagen. Det var nogle fine butikker, men det var jo ikke lige shopping vi var kommet for.

Alt i alt havde vi en god tur, men næste gang skal vi afsted om sommeren eller i hvertfald uden for regnsæsonen. Og så tror vi også at det er en god ide at have en bil mens du er der. For der er utrolig mange ting man kan køre til uden for byen!